Hotspots: Lavinia Good Food

 Scroll down for the English Summary of our experience at Lavinia Good Food in Amsterdam


Afgelopen vrijdag had ik heerlijk een dagje vrij. Charlotte had een late dienst dus eindelijk tijd om eens goed bij te kletsen en een nieuw lunchtentje in Amsterdam uit te proberen! Onze keuze was gevallen op Lavinia Good Food op de Kerkstraat 176 in hartje Amsterdam. En ow wat was ik blij dat we hier zijn gaan eten! Op het moment dat je aan kwamen lopen en binnen kwamen voelde ik mij gelijk helemaal thuis. Er hangt een ontzettend gezellig sfeertje. Er staan een paar kleine tafeltjes maar ook 2 grote tafels waar iedereen gewoon aan kan schuiven. De hele aankleding is geweldig! Je kan er niet alleen lunchen, je kan ook eten afhalen en alles in de winkel is te koop! Mooie kookboeken, Superfoods, sauzen en zelfs de stoelen waar je op zit. Helemaal mijn stijl. Vintage en ontzettend knus en gezellig. Het geeft een beetje een huiskamer gevoel en dat vind ik helemaal geweldig.


Bij Lavinia Good Food worden dagelijks pure en eerlijke gerechten bereid die helemaal passen bij mijn gezonde levensstijl. Er wordt gekookt zonder toevoegingen van E-nummers of andere onnodige additieven onder het motto van 'What you see is what you get!'. De producten komen veelal van lokale leveranciers en er wordt met het seizoen meegekookt. Lavinia is open van woensdag tot en met zondag van 10.00-18.00 maar je kan deze ontzettend leuke plek ook afhuren voor besloten events en er worden lezingen, workshops en cursussen georganiseerd.




En wat staat er dan op de menukaart?! Van alles. Heerlijke versgeperste groente en fruit sapjes, biologische vruchtensappen, maar natuurlijk ook koffie en thee. Tussen 10.00 en 12.00 kun je er terecht voor ontbijt en vanaf 12.00 voor de lunch. Charlotte koos voor een sandwich van spelt brood met gegrilde groenten en huisgemaakte pesto (geweldig lekker en vol van smaak!) en ik koos voor de pizetta met paddenstoelen, pecorino en rucola. Ook geweldig lekker! En alle andere borden die steeds voorbij kwamen uit de keuken zagen er ook heerlijk uit. Buiten sandwiches en pizetta's kun je ook kiezen voor een vegetarisch buffetje met 3 salades. Deze zijn ook perfect om af te halen en zagen er stuk voor stuk lekker uit. Ook verkopen ze zelfgemaakte soepen en een heerlijke vegan, gluten-, suiker- en lactose vrije cheesecake. En dat alles voor een zeer redelijke prijs! Ik vond het echt niet duur en ik kom hier dan ook graag nog eens terug. Het is ook een perfecte plek voor vegetariƫrs. Veel opties en het klinkt allemaal even lekker. Het personeel was vriendelijk en al met al de sfeer geweldig! Ik kan eerlijk zeggen dat dit tot nu toe mijn favoriet is en het wordt moeilijk om iets te vinden wat ik nog leuker vind.


 

Volg Healthy Living in Heels ook op FacebookInstagramTwitterPinterestBloglovin of Google+!


Volg Charlie's Kitchen op Instagram!


 Wil je dit later terug lezen of delen met je vrienden? “PIN” me dan op PINTEREST of “SHARE” dit recept op FACEBOOK door gebruik te maken van de sociale media icoontjes hieronder (in het grijze kader)!

................................................................................................................


English Summary

This Friday I had the day of from work and Charlotte had a late shift so we finally planned a new lunch date! We choose to go to Lavinia Good Food at the Kerkstraat 176 in the centre of Amsterdam. And it was perfect! So glad we went here! I absolutely loved the atmosphere in the restaurant/store. The look and feel is vintage and everything in the store can be bought! How fun is that! They sell superfoods, cook books, sauces, accessories, and even the chairs you sit on. On to the food. It was delicious! Love the small menu and the restaurant is also perfect for vegetarians. They have a lot of vegetarian options which suits my healthy lifestyle perfect.

They have fruit and vegetables juices, pizetta's, spelt sandwiches, soup and vegetarian salads on the menu and a delicious sugar-, gluten and lactose free cheesecake. All equally delicious and I would highly recommend this place when you visit Amsterdam. I can even say this is my favorite spot so far! 




Follow Healthy Living in Heels on FacebookInstagramTwitterPinterestBloglovin or Google+


Follow Charlie's Kitchen on Instagram!

 

  Do you want to make me later or share me with your friends? “PIN” me to PINTEREST or “SHARE” me on FACEBOOK, using the social media icons below (in the gray frame)!

3 comments:

  1. The idea is to teach people to take care of, and deal with, basic health care issues. The available jobs found can be anything for health science or lab work to more extensive public health education. Food & Diet

    ReplyDelete
  2. Once cautioned to the probability of an unfavorable wellbeing impact the word related wellbeing attendant is in a decent situation to co-ordinate endeavors to reconsider working practices so as to help secure other people who might be correspondingly influenced.buy modvigil 200 mg over the counter without prescription

    ReplyDelete
  3. I’ve read some good stuff here. Definitely worth bookmarking for revisiting. I surprise how much effort you put to create such a great informative website. Let make your life even better with game sims 4 cheats

    ReplyDelete