Hotspot: Lite/Dark

 Scroll down for the English Summary

Na onze lunch van afgelopen donderdag bij Deli-caat besloten Charlotte en ik nog even langs haar favoriete spot in het centrum van Amsterdam: Lite/Dark, te gaan. Charlotte haalt hier uit haar werk vaak allerlei lekkernijen en sapjes dus dat moest ik ook een keer proberen. Lite/Dark is gevestigd midden in het centrum naast het Rembrandplein op de Utrechtsestraat 22, Amsterdam.


Lite/Dark is een concept gebaseerd op vers fruit en gezonde pure chocolade in elke vorm en combinatie. Het is allemaal gebaseerd op echt en vers eten en heerlijke donkere chocolade. Je vind er verassende smaak combinatie's, allemaal even aanlokkelijk en nog belangrijker: clean!

Je kunt de lekkere snacks die ze verkopen ter plekke opeten op één van de lounge plekjes, maar je kunt het ook mee naar huis nemen! Charlotte en ik besloten daar wat te eten. Zij koos voor een plakje wortelcake en ik voor een stuke pure brownie taart. Echt, hemels! Super lekker en die ging dus ook gelijk mee naar huis. Uiteraard heb ik hun powerballs en proteine balls ook geproeft. Perfect van smaak en consistentie, en als ik er weer heen ga sla ik een voorraadje in om thuis in de vriezer te bewaren. Het is de ideale snack in de ochtend of de middag en met recht een 'powerball'!






Daarnaast vind je in de counter ook allemaal vers fruit en groente (allemaal biologisch). Hiermee worden 'Energy Shakes' gemaakt. Er is een brede keus en je kan het zo gek niet bedenken of een combinatie van fruit en/of groenten staat op de kaart. Maar je kan er ook terecht voor een 'Dark Hot Chocolate' Shot. Ik koos voor een sapje met bieten, wortels en gember en Charlotte voor de choco-shot. Die vond ze zo lekker dat ik nog geen eens tijd had om er een foto van te maken! Persoonlijk vond ik de bietensmaak van het sapje te sterk, maar gelukkig heb ik Charlie om hem op te drinken. Volgende keer ga ik voor een vers fruitsapje!






De service is super en overall vind ik de hele uitstraling van Lite/Dark erg gaaf! Hip, maar niet te hip dus precies goed. Prijs-kwaliteit is ook in goede verhouding en ik vind het jammer dat er geen Lite/Dark te vinden is in de buurt van mijn werk. Ik kan soms wel een powerball, lekker vers stukje cake of energy shake gebruiken tijdens het werk!

Nog een leuk weetje, ze gebruiken alleen biologische en fairtrade producten. Debar wordt aangedreven door hernieuwbare energiebronnen, en heeft meerdere energiebesparende functies. Hun voornaamste leverancier gebruikt elektrische vervoersmiddelen en bij bestelling leveren ze alleen op de fiets. Super duurzaam dus! Helaas gebruiken ze wel plastic flesjes voor de sapjes, maar dat komt doordat dit een vereiste is van de gemeente, en dus recyclen ze de flesjes wanneer je ze daar achter laat!





................................................................................................................


English Summary

After our lunch at Deli-caat last Thursday, Charlotte and I decided to go to one of her favorite places in the city centre of Amsterdam: Lite/Dark. It's a hip spot in the middle of Amsterdam near Rembrandplein. You can get delicious energy shakes made of a combination of all sorts of fruit and vegetables, but you can also get dark chocolate shots, delicious pieces of cake, power- and protein-balls, dark chocolate brownies and many more goodies. They believe in a sustainable future. That's why they mainly use organic and fairtrade products whenever possible. Our bar is powered by renewable energy sources, and has multiple energy saving features. Our main supplier uses electric vehicles, and we deliver only by mountain bike. The only thing is that they need to use plastic juice bottles for the energy shakes because the City of Amsterdam requires them to. However, they recycle your bottles when you return them.

We absolutely love this shop! The juices are delicious, the dark chocolate shot absolutely amazing and all the baked goodies are just so good! You just want to eat them all. I love the fact that you can eat it there in sort of lounge like seats, or that you can take it with you to the office or home. The service is great and the price-quality too. Definitely wishing this shop was close to my office because I would get a juice and powerball or cake each day! (So maybe for me it's a good thing it's not close...)




No comments:

Post a Comment